2011-07-16 | 22:28:15

Ensamma lilla jag.....

Ja, som rubriken säger, just nu känner jag mig bara så sjukt ensam. Ja, de är sommar, värme och inte minst, HÄSTAR!
Jag och min underbara mamma åkte upp till stallet idag, för att titta till och mata/vattna Bettan och Bibbi. De är två hästar som har VARIT lite sjuka, så de går inte på sommarbete med de andra hästarna. Men de är inte nog med bete i hagen som de går i. Så vi åker upp och mata dem en gång om dagen. Och i gengäld sår vi rida. Lite grann bara. Förra vecka var de Sofia (Sobecii.blogg.se) och Carro. Som matade osv. Men nu gör jag och mamma de. Så, vi tog in dem och gjorde i ordning dem för ridning. Jag tog bettan och mamma Bibbi. Vi red i ca 40 min. Bettan är helt beroende av bibbi och vill hela tiden smita in till henne. Vilket är lite jobbigt. Men de gick till slut. Mamma, som inte har ridit på ca 3 år nöjde sig med att skritta och trava, medan jag jobbade bettan lite i både skritt trav och galopp.
När vi var klara släppte vi ut dem och matade dem.
Ja, nu kanske ni vill se hur Bettan och bibbi ser ut, här ska ni få se!
Bettan, fjordhäst, sto f.2005
Libertija (Bibbi), Sto, Fux, Lettisk Imp. F.2002
Ja, och som ni så, jag skrev att jag kände mig ensam. Jag har kompisar, men de känns som om jag har glidit ifrån dem på något sätt. Jag har liksom skaffat nya...eller...ska?
Men i alla fall. Jag MÅSTE vara bättre på att uppdatera!
/ Rebecka
1 Kommentarer
Carro:

Hej beccis :),

visste inte att du hade en blogg? :)

2011-09-03 | 14:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!