2011-05-18 | 19:17:32

Humm.....

Ja, som ni kanske har förstått så var jag i stallet idag. Men.. det fanns inte så mycket att göra. Jag mockade, tvättade krubban och vattenkoppen. Och så borstade jag av fönster "brädan".
Ja, och så borstade jag av hela honom såklart. Eftersom att det regnade så var hästarna helt blöta. Så jag fick börja med att ta en pigg borste för att få bort lera. Sedan en rykt sten (han fäller) och så en handduk efter de, då var han hyfsat torr. Redade ut man och svans.... ja, ni fattar.
Från en sak till en annan, jag funderar på att köpa detta bruna schabrak från hööks.
Och den här grimman, också från hööks
Vad tycker ni? Jag tycker personligen att Felix passar i brunt, men om ni inte tycker de så...
Men i alla fall. Jag har ju redan ett brunt fleece täcke, eller ja, ett skritt täcke då de är utan magremmar, men jag har en mag gjord för det.
Ja, det var nog allt. Imon är det ridning, och mark arbete, för nästa gång är det hoppning (BLÄ!)
// Rebecka
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!