2011-10-22 | 18:42:42

Dag 1

*Uppdaterat! - Sköter tyvärr ingen av dessa hästar längre*
 
Hej hej, för att jag ska lyckas hålla uppdateringen här på bloggen, så tänkte jag göra ett litet "schema". Så här kommer de se ut:
Dag 1: Mina sköthästar
Dag 2: Om mig själv (För ni som inte vet)
Dag 3: Kärlek för mig är...
Dag 4: Min värsta skräck
Dag 5: Min favvo syssla i stallet
Så får den se ut, nu ska ni få höra lite om "dag 1".
-------------------------------------------------------
Som ni kanske vet så har jag inte bara en, utan TVÅ sköt hästar. Först så har jag ju min älskade Felix <3
 

Felix är en valack, korsnings ponny född.1993
Han är en brun c-ponny som står på Bulycke ryttarförening i Torslanda.
Han kan vara lite grinig i boxen mm. Men brukar inte göra något dumt.
Jag har varit skötare på honom i snart 4 år. Och älskar honom över allt annat!
Han är en väldigt bra nybörjar ponny, som gör de mesta som de små barnen vill. Men när man (t.ex jag) börjar kräva lite av honom, form, ställning bl.a. Då blir han inte så glad. Men när man väl jobbat en bra stund så går han fint efter ett tag. Hoppning är kanske inte hans starka sida, eftersom att han har så grymt korta ben. Plank och så är lite läskigt, speciellt när man tävlar. Men han är mitt allt ändå!
----------------------------------------------------------------------------------------
Min andra sköt häst meter Mikey, eller Make my day som han egentligen heter.
Han är en Valack, född 2003 om jag inte minns fel. Och är 1.75 i mankhöjd. Han är en privat häst, som står uppstallad på Bulycke. Honom har jag skött i lite mer än ett år snart. Jag rider inte honom så mycket, utan Mockar, fixar maten (Hö,kraft mm) och skrittar fram och av.
Han är jätte snäll, som en stor nallebjörn. Men kan bli lite tittig ute.
Så, där har ni mina sköthästar!
/Rebecka
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!